maja 23, 2017

Pomysł na szybki obiad - Mini szaszłyki z fit sałatką i opiekanymi, ziołowymi ziemniakami

Dzisiejszy obiad miał być szybki i prosty w przygotowaniu. Trochę kłuję mnie w oczy ten tytuł fit (bo fit to ja nie jestem), ale akurat, w drodze wyjątku,obiad wyszedł nieco fit :)
Co mamy na talerzu?
- Mini saszłyczki w marynacie cytynowo-czosnkowo-sojowej :)
- Opiekane ziemniaki z suszonymi ziołami
- Sałatka z gotowanych na parze brokułów, z pomidorkami paprykowymi, serem pleśniowym,mozzarellą,posypana uprażonymi ziarnami słonecznikami i polana sosem jogurtowo czosnkowym

Danie jest banalne w wykonaniu, mówię to ja osoba, która z gotowaniem niewiele ma wspólnego, bo wyręcza mnie w tym mój mąż-nie mąż :)

I. Marynata do kurczaka

  • oliwa z oliwek(z 4 łyżki)
  • 1/2 wyciśniętej cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • sos sojowy
Wszystkie składniki mieszamy i marynujemy w nich kurczaka. Odstawiamy pokrojone drobno fileciki z kurczaka wraz z marynatą do schłodzenia,do lodówki,na co najmniej pół godziny, następnie grillujemy.

II . Ziemniaki
W międzyczasie ziemniaki kroimy w ćwiartki i obgotowujemy z 10 minut,do uzyskania względnej miękkości. Następnie posypujemy ziemniaki solą i przyprawami, które najbardziej lubimy. Polecam gotową przyprawę do ziemniaków Prymat, dla mnie najlepsza.  Obgotowane ziemniaki wstawiamy do grillowania razem z kurczakiem. Kurczak szybko dochodzi, dlatego ziemniaki do piekarnika wstawiamy z 15 minut wcześniej niż kurczaka.

III. Fit sałatka


  • brokuł (główka)
  • pomidorki u mnie paprykowe,mogą być koktajlowe)
  • ser pleśniowy
  • ser mozzarella
  • ziarna słonecznika
  • jogurt naturalny
  • czosnek
  • przyprawa tzatzyki
Brokuła dzielimy na różdzki, obgotowujemy ok 7 minut. Ostudzamy, dodajemy pokrojone pomidorki, ser pleśniowy pokrojony w kostkę,ser mozzarella w paski, delikatnie mieszamy wszystkie składniki.
Jogurt naturalny mieszamy z czosnkiem i dodajemy przyprawę tzatzyki. Gotowym sosem polewamy sałatkę, a nastepnie posypujemy ją wcześniej uprażonymi na patelni ziarnami słonecznika.

Gotowe! Smacznego :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP